Warrior+Druid arena combo-poradnik

Ten poradnik bazuje na moich własnych doświadczeniach. Jest to poradnik 2v2 Arena Restoration. Boomkin jest dla mnie martwą specjalizacją pod każdym względem.

Cookiecutter PvP 8/11/42

Restokin 34/0/27

Te specjalizacje są jedynymi w których mam doświadczenie. Wolę grać specem cookiecutter odkąd moim partnerem jest warrior. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że Restokin najlepiej współdziała z Rogue’em, Warlock’iem lub Hunter’em. Cookiecutter jest naprawdę najlepszym specem jeśli grasz z warrior’em. Sporną kwestią jest to czy powinno się uwzględniać Omen of Clarity w cookiecutter spec’u, osobiście uważam go za zbędny odkąd musisz zaatakować pet’a aby zaprocował, a jeśli walczysz przeciwko team’owi z petem, mogą cię zdispellować. Jeśli pet’em jest voidwalker są inne interesujące sposoby by sobie z nim poradzić jednak tym zajmę się później.

GEAR

Podstawą jest zdobycie epic’ów PvP. Po jakimś czasie możesz spróbować trochę PvE by zdobyć itemy zwiększające regen. Nie jest to jednak rzeczą obowiązkową. Na przykład osobiście używam staffa z Black Tample, jednak zacznę używać maina s3 i offa s3 jak tylko będę mial na nie punkty. Nawiązywały się liczne dyskucje na temat wyboru odpowiedniego Idol’a. Ja wierze w [Vengeful Gladiator’s Idol of Tenacity] ponieważ obecnie jest bardzo dużo dispell’ów. Wszyscy dispell’ują twoje hot’y a wtedy Idol z Shadow Lab nie jest już taki przydatny. Jednak jest to tylko i wyłącznie moja opinia. Zestawienia trinketów nie różnie się zbytnio od siebie. Możesz wziąść [Battlemaster’s Perseverance] lub [Essence of the Martyr]. Jeśli jestem w dobrej sytuacji, możesz także użyć [Memento of Tyrande]. Używając [Talisman of the Horde] & [Talisman of the Alliance], uzyskujesz resilence, a jako drugi triket polecam coś z +healing.

GEMS

Jeśli chodzi o gemy to nie ma “właściwej” metody. Jednakże jest pare gemów których używania powinieneś unikać.Nalegam byś nie używał gemów int/mp5 i czystychmp5 do żółtych/niebieskich soketów, nie są tego warte. Używam tylko Teardrop Living Ruby i Steady Talastite, i pojedyncze [Mystic Lionseye]. Radzę zdobyć epic gem zwany [Durable Fire Opal]  (+11 healing/+4 resilience) który dropi w Heroic Arcatraz. Nie socket’uje żadnych gemów z mp5 chce wyciągnąć jak najwięcej +healing i resilience rating ze wszystkich socketów (co także oznacza że powinieneś dążyć do uzyskania socket’owych bonusów +resilience rating). Na meta gem, obecnie używam +18sta/+5% stun resist jeden [Powerful Earthstorm Diamond], jednakże oba [Mystical Skyfire Diamond] (Chance on spellcast – następny spell castowany w o połowę krótszym czasie) i [Insightful Earthstorm Diamond] (+12 intellect i szansa na przywrócenie many podczas castownia) są opłacalne. Nie jestem jednak fanem [Insightful Earthstorm Diamond], ponieważ nigdy nie zaprocował dostatecznie wiele razy by uznać go za wartościowy. [Powerful Earthstorm Diamond] raczej nie jest przeznaczony do aren 5v5 a bardziej 2v2 meta gem’em, kiedy zresistowanie intercept stun’u lub kidney shot’a naprawdę DUŻO znaczy w porównaniu do 5v5.

ENCHANTS

Dążyłem do powiększenia +healing. To bardzo typowy na to sposób: +healing na gloves’y, bracers’y i Healing enchant fna hełm który kupuje się za reputacje Sha’Tar. Możesz także wziąść Spell hit rating/Spell damage head enchant i spell hit rating enchant na gloves’y. Wkurzało mnie strasznie gdy zdarzały się resisty na mój cyclone/roots. Jeśli chodzi o cloak, nie ma innych opcji niż +20 spell penetration. Na chest, powinieneś wziąść +15 resilience rating. Alternatywą jest +6 all stats, jednak nei jest to opłacalne w porównaniu do +15 resilience. Jest tylko 1 boot enchant dostępny na areny. Boar’s Speed (+9sta/Minor Speed). Na broń +81. Spellsurge został zabardzo znerfowany by był cos wart nawet na 5v5. Enchanty na schouldersy za exalted reputation z Scyer/Aldor są najlepsze, więc zdobądź wymaganą reputcję i kup je!  Uważam że enchant z Aldor jest dużo lepszy od tego ze Scryers, ze względu na +11 healing który jest dużo lepszy niż 2mp5.
Jeśli chcesz zwiększyć spell hit, proponuje użyć gemów. Z socketów gear’u PvP jest nie mniej niż 4 żółte socket’y więc możesz użyć [Great Dawnstone].

GENERAL TIPS

Na PvP, wystarczalność many jest najważniejsza. Z tego powodu, przeprowadzanie sprawnego healing cyclone może przesądzić między wygraną a przegraną. Nie będę komentował “drink bug’a” ponieważ bez względu na wszystko wcześniej czy później zostanie naprawiony. Przeciw większości zestawień, możesz użyć regrowth+lifebloom a potem odejść na bok zregenerować właśnie zużytą manę. Możesz zarzucić regrowth lub nawet rejuv zanim zacznie się gra z podobnym, dobrym efektem. Osobiście używam następującej rotacji HoT’ów:
Lifebloom -> Rejuvenation -> Lifebloom -> Lifebloom
Szybkie zarzucenie lifebloom’a jest dobre z wielu powodów, rejuvenation jako drugi cast, ponieważ jest szansa że znajdziesz się pod działaniem crowd control i będziesz potrzebował jak największego healing burst’u jaki możesz wyciągnąć. Stackowanie lifebloom’a nie zawsze jest dobrym sposobem, przeciw warriorom na przykład często nie są warte próby potrójnego zestackowania lifebloom’a, zamiast tego możesz użyć Cyclone/Root na warrior’a podczas gdy debuff Mortal Strike’a zejdzie z twojego warriora i będziesz mógł z łatwością wyhealować go do końca. Cała rzecz polega na tym by dobrze zgrać swoje CC i komunikacji. ROZMAWIAJCIE! Przeciw SL/SLwarlock’om spotkałem team który zmusił mnie do użycia więcej niż 1 stack lifebloom’a i a rejuvenation.
Soujeh i ja zrobiliśmy parę statystyk odnośnie naszego healing’u i damage’u, i wychodzi na to że healowałem głównie lifebloom’em 40%, 25% rejuvenation, 15% regrowth, 15% przy użyciu swiftmend i 5% z healing touch. NIGDY nie użyłem Healing Touch’a bez nature’s swiftness, a często nawet używałem zamiast tego NS na cyclone.

Ułożyłem priorytet heal’u w następujący sposób:

1. Lifebloom
2. Rejuvenation
3. Swiftmend
4. Regrowth

Regrowth jest naprawdę kosztownym spell’em i jest ryzykowany do użycia przeciw wielu zestawieniom ponieważ prawie każda klasa może przeszkodzić Ci w cast’cie.

2 vs 2


Gram z warrirem o nicku Soujeh. Jego build – Talent Calculator – World of Warcraft 36/22/3. Jak widzicie, jest Mace Warrior’em.  Miał Sword’y przez jakiś czas ale nasz rating podskoczył do góry o wiele szybciej kiedy zaczął używać Deep Thunder, więc mace’y są lepsze od sword’ów w 2v2 z druidem.
Główna rada gdy grasz przeciwko drugiemu druidowi: Jesli 2 lub 3 stack’i lifebloom’a tick’ują na celu, szybko użyj na nim Cyclone jeśli to możliwe, poniważ to naprawdę dużo zastopowanego heal’u. Cyclone trwa 6 sekund, tak samo jak lifebloom, więc finałowy heal także zostanie zmarnowany.

WARRIOR&DRUID

Kiedy spotkamy lustrzany setup, musimy starać się wypełnić określone zadania. Kiedy zaprocuje improved hamstring  (lub mace stun) używam root na warrior’rze, a Soujeh intercept’uje druida z przeciwnego team’u. Druid w formie caster’a zbiera dużo więcej obrażeń niż warrior, a także przerywamy jego cast’owanie. Spójrz na to także z drugiej strony, druid mógł także crowd control’ować twojego warriora podczas gdy jego war próbował by cię ubić, lub mógłby starać się uciec od twojego warriora podczas otrzymywania damage’u. Jeśli druid odbiegnie za daleko, możecie skoncentrować się na warrior’rze i zmusić druida do powrotu co nei pozwoli mu na użycie drinka. NIgdy nie koncentrujemy się na warrior’rze przez całą walkę. Jeśli warrior atakuje Soujeh’a staram się używać crowd control jak najczęściej mogę.. Od tego momentu zwyklę miełem manę na wyczerpaniu, po tym jak drugi warrior zadał trochę damage’u Soujeh’owi. Jeśli warrior zdecyduje się zaatakować mnie zamiast Soujeh’a gra robi się dużo ciekawsza. Wtdy chodzi już głównie o to kto lepiej będzie trzymał CC na warrior’rze przeciwnego teamu, podczas pomagania własnemu war’owi zblizyc się do druida i nie zezwolenia na jego ucieczkę. Powinieneś używać feral charge i bash’ów na zmianę ze swoim warrior’em. Mace stuns i Bash nie dzielą diminishing returns, jednakże intercept i Bash tak. W tym meczu powinieneś mieć wiele okazji by wejść w stealth zmienić pozycję i odnowić manę. Na przykład na Ruins of Lordaeron możes    z łatwo oszukać warrior’ów przez wejście w stealth w jednej z początkowych stref, co sprawia że on tam biegnie. Zostań tam aż stamtąd nie odejdzie, wtedy usiądź i się napij, łatwe i przyjemne!

WARLOCK&DRUID

Jeśli na arenie jest Felhunter,  trzymaj crod control na druidzie (Fear, Cyclone, Bash) i zabij go. Upewnij się, że cały czas trzymasz się poza Line of Sight warlock’a. Nigdy nie pozwól mu na to by zarzucił na ciebie nic prócz instant cast’ów. Możesz się napić kiedy warlock cofa swojego peta by uchronić go przed śmiercią. Jeśli udaje ci się pić podczas tego meczu powinieneś wygrać. Jeśli warlock używa voidwalker’a jest pare rzeczy które możesz zrobić. Twój war powinien przykleić się do warlock’a gdy próbuje uciec poza zasięg spell’ów CC druida. Twoim zadaniem jest trzymać poza line of sight przeciwnego druida. Używam na nim Moonfire, gdy następuje ten moment gdy można im zadać jakieś obrażenia bo nie jest healowany. Zmuszasz także druida do ruchu, gdy MUSI w końcu zacząć healować voida. Jeśli chcesz się napić podczas tej walki, użyj root na peta i cyclone na druida lub warlock’a i pozwól swojemu warrior’owi na intercept tego który nie jest pod działaniem cyclone. Komunikacja jest kluczem do wygrania tej walki, ponieważ musicie się skoordynować co i kiedy robicie pet’owi. Podstawowe info: Gdy lock używa na tobie Mana Drain znaczy to WEJDŹ W BEAR FORM.

HUNTER&DRUID

Jeśli team hunter/druid naprawdę tego chce, mogą prowadzić grę w nieskończoność. Staramy się zabić druida. Czekamy na właściwy moment i wtedy razem go atakujemy. Właściwy moment oznacza CC na twoim warrior’rze właśnie się kończy, a ty używasz feral charge i przerywasz druidowi cast. Warrior może użyć pummel na następny cast a potem masz intercept, bash, war stomp (jeśli jesteś tauren’em) i intimidating shout. MUSISZ mieć wszystkie swoje cooldown’y gotowe, albo NIE zabijesz druid’a. Potrzebujesz obu trinket’ów PvP, death wish’a, wszystkiego. Jeśli warrior będzie pod działaniem scatter shot’a powinien użyć trinket’a. Jeśli widzisz Nature’s Grasp na druidzie upewnij sie, ze twój warrior zastopuje auto hit’a a ty walniesz druida. MUSISZ użyć cyclone lub dwa na hunter’a, albo będzie używał wing clip’a i nie złapiesz druid’a. Używajcie Intimidating shout dokładnie wtedy kiedy znika cyclone co sprawi że będziecie mogli kontrolować huntera jak najbardziej to możliwe. Żeby się to udało musi pójść dobrze dużo rzeczy, lecz używaj tego co 2 minutu kiedy oba trinkety PvP są gotowe, i musisz to robić chyba że lubisz walki po 30 minut i więcej. Podstawowe info:   JEŚLI BĘDZIESZ MIAŁ NA SOBIE VIPER STRING NIE STARAJ SIĘ GO USUNĄĆ PRZEZ ABOLISH POISON, POPROSTU PRZEŁĄCZ SIĘ NA BEAR FORM.

ROGUE&DRUID

Zanim cokolwiek napisze powiem że to zestawienie które jak dotąd sprawiało nam najwięcej kłopotu. Najlepsza działająca taktyka, którą udało nam sie wypracować często nie pozwala nam wygrać przeciw dobrze zgranym team’om rogue&druid.
Warrior koncentruje się na rogue’u, podczas gdy druid powinien zrobić wszystko co w jego mocy bo wykonać dwa zadania. Piewsze zadanie, unikaj zbierania damage’u jak najlepiej potrafisz. Trzymaj się zdala od rogue’a. Drugim zadaniem jest przerywanie cast’u/crowd control przeciwnego druid’a, ponieważ będzie dużo lepiej kontrolował twojego warrior’a niż ty możesz kontrolować rogue’a. Twój warrior musi używać intercept’a i cooldown’ów na rogue’u by robić na nim jak najwięcej damage’u i wywrzeć na niego jakieś ciśnienie. Twój warrior zbierze pare cyclone/roots jednak jest to nieuniknione. Kiedy to się dzieje, powinieneś spróbować na jakikolwiek CC na rogue’u. Stack’ujcie sunder na rogue’u i skoordynujcie swoją ofensywę. Sunders spadną od czasu do czasu lecz po paru minutach i wielu sytuacjach na krawędzi śmierci rogue nie będzie miał już cooldown’ów do użycia, a wtedy będziesz mógł zacząć przeciągać szalę wygranej na swoją stronę.

ROGUE&DISC PRIEST
To zestawienie MOŻE być trudne do pokonania jeśli zlekceważysz swoich wrogów. Na papierze, twój setup jest dużo silniejszy, i wygrasz większość z tych walk, jednakże uważaj na teamy które mają w zanadrzu parę ciekawych trick’ów! Zazwyczaj, rogue będzie atakował Ciebie, a twój warrior będzie atakował priest.’a W tym wypadku, pomóż swojemu warrior’owi paroma feral charges/bashes na priest’a. Rogue nie może zabić cię sam, w tym czasie warrior zabije priest’a. Postaraj się założyć jakiś cc na rogue’a po charge’u na priest’a, UWAŻAJ BY NIE ZNALEŚĆ SIĘ POD DZIAŁANIEM FEAR’U. Zachowaj trinket na kidney shot w caster form lub travel form. Upewnij się, że twój warrior pomoże ci poprzez pummeling mana burn’ów jeśli znajdziesz się w line of sight priest’a. W innym wypadku rogue będzie miał Vile Poisons (8-16-24-32-40% szansy, że poison’u nie zostaną zdispellowane, Assassination Talent) i będzie atakował twojego warrior’a podczas gdy priest będzie cię gonił by użyć feara, stale dispellując twoje hot’y/abolish’e na warrior’rze. W tym wypadku musisz użyć cyclone na priest’cie, dostać się do rogue’a i użyć cyclone na nim starając się trzymać go z dala od twojego warrior’a podczas gdy on zabije priest’a. Kluczem do zycięstwa jest unikanie mana burn’a, zwłaszcza gdy rogue atakuje twojego warrior’a. W innym wypadku, twój warrior poprostu używa sunder na priest’a a wtedy priest zginie dość szybko bez względu na to co zrobi.

ROGUE&SHADOW PRIEST

To zestawienie jest niszczycielem mojego setup’u. Są dwa sposoby na jakie ten setup może nas pokonać, i oba mogą zostać wykonane bardzo szybko i mogą się dla nas skończyć bardzo źle. Pierwszym sposobem jest przekształcenie walki w 2x 1v1, z rogue’em atakującym ciebie i spriest’em atakującym twojego warrior’a. Jeśli ty i twój warrior nie będziecie współpracować ostatecznie obaj zginiecie, a warrior prawdopodobnie padnie pierwszy. Jeśli zHoT’ujesz swojego warrior’a zamiast siebie rogue cię zabije. Dobry spriests błyskawicznie zdispelluje HoT’y z twojego warriora. Jednym z wyjść z tej sytuacji jest dostenie się twojego warriora do rogue’a podczas gdy ty jesteś jeszcze w bezpiecznej odległości. Przyklejenie się do rogue’a nie jest czymś co wam radzę, ponieważ to, mówiąc z własnego doświadczenia, wyczyści ci manę. Musisz trzymać się z dala, a wtedy twój war wykończy Spriest’a. Jeśli obaj zaatakują twojego warrior’a, użyj cyclone na rogue’a tak byś mógł zdispellować poison’y i wycastować pare heal’i bez wound poison’a. Pamiętaj by używać Decurse jeśli walczysz przeciw Troll’owi Priest’owi (Zostałem *****bany pare razy bo zapomniałem…). Drugim sposobem gry tego setup’u jest moim zdaniem najgroźniejszym. Zdarza się to gdy twój warrior zostaje na maxa zdot’owany, wychodzisz ze stealth, a wtedy rogue wyskakuje na Ciebie w ciągu paru sekund nie ważne w jakiej pozycji się znajdujesz. Jeśli mam szczęście zarzucam Regrowth, Rejuvenation i 2x Lifebloom na mojego warrior’a zanim rogue mnie dopadnie. Jednakże, HoT’y zostają zdispell’owane więc nadzieja jest tylko w tych 30% resist’a. Rogue nie będzie próbował cię zabić, rogue cię unieruchomi i poczeka aż użyjesz swojego trinket’u by ratować warrior’a, w tym momencie zarzuca na ciebie blind’a i biegnie do warrior’a, a Spriest biegnie do ciebie by użyć fear’a zaraz po blind’dzie. W tej chwili twój warrior prawdopodobnie zginie. Znów, jedyne co możesz i MUSISZ zrobić zmobilizować swojego warrior’a by pomógł ci uciec od obu przeciwników. Jeśli zostaniesz zfear’owany, będziesz prawdopodobnie zmuszony do jego przerwania z powodu damage’u zadawanego twojemu warrior’owi, a wtedy dostaniesz blind’a. Jest to na pewno ciekawy setup z wieloma trick’ami w zanadrzu,  jest zarazem moim ulubionym do walki, poniważ naprawdę wystawia twoje umiejętności na próbę. Jeśli uda ci się uciec od rogue’a twój warrior będzie mia prawdopodobnie mało hp więc uważaj na to, ponieważ nie chodzi tu tylko o to by uciec ale także o to by twój kolega z drużyny nie zginął!

ROGUE&WARLOCK

Następny anty-setup naszego. To zestawienie jest bardzo stresujące dla ciebie jako druida. Twój warrior powinien koncentrować się na rogue’u jak tylko się da, ponieważ jeśli rogue za bardzo będzie cię kontrolować wiele nieprzyjemnych rzeczy może się zdarzyć. Twój warrior nie jest w stanie zatrzymać warlock’a więc będziesz miał na sobie także wiele DoT’ów, więc kombinacja damage’u będzie za duża do wyheal’owania, będąc pod stun lock’iem co 20 sekund. Unikanie line of sight by unikać fear’u może obrócić się przeciw tobie w tym zestawieniu, ponieważ jeden death coil może ustawić się dokłanie między rogue’em, a warlock’iem co oznacza że będziesz pod działaniem crowd control aż do momentu gdy twój warrior zginie. Musisz wykorzystać odległość. Poprostu biegaj! Twój warrior będzie musiał zatrzymać rogue’a gdy będzie cię ginił i wszystko powinno być w porządku. Pamiętaj, fear ma zasięg tylko 25 yard’ów, a twoje heal’e 40 yards. Twój warrior będzie musiał używać hamstring na rogue’a i warlock’a. Jeśli rogue cię zblind’uje, zadbaj by warrior użył fear/pummel na warlock’a kiedy on będzie starał się cie zfear’ować. Jeśli przerwiesz blind z powodu niskiego stanu hp twojego warrior, będziesz musiał być w najlepszej pozycji na świecie, w innym wypadku focus proc warlock’a będzie oznaczał że jesteś zfear’owany do końca a twój warrior jest martwy. Unikaj robienia rzeczy takich jak używanie cyclone na rogue’a lub warlock’a, ponieważ jeśli warlock będzie choć trochę uważał, zarzuci ci poprostu spell lock’a a to oznacza mocny burst of damage na twojego warrior podczas gdy ty nie będziesz w stanie nic zrobić.

ROGUE&MAGE

Po pierwsze musisz wziąśc pod uwagę to, że twój warrior dostanie polymorph’a, frost nova’e i prawdopodobnie także blind’a. Warrior dostanie mnóstwo crowd control’u, więc Ty musisz trzymać się zdala od kłopotów. Alpha-Omega nigdy nie pozwoli na to by dostać kidney shot’a w line of sight mage’a, jeśli widzisz że mage jest w pobliżu, musisz użyć trinket’a i uciec w poszukiwaniu osłony. Rogue nie da rady zabić cię sam jeśli używasz abolish i się zHoT’ujesz. Zginiesz jeśli wystawisz się na burst damage, jeśli mage zarzuci ci frost nova i odpali swoje denerwujące frostbolt+icelance shatter combo. Rób wszystko co w twojej mocy by trzymać się z dala od line of sight mage’a i wszystko będzie w porządku. Trzeba potrenować by nauczyć się obierać dogodne pozycje ale gdy już to opanujesz reszta leci jak z płatka.

PRIEST&WARLOCK

Mocno ssący team. Twój warrior powinien trzymać się priest’a przez całą walkę, sam możesz z łatwością kite’ować lock’a. Postaraj się trzymać dystans od warrior’a i priest’a, poniważ jeśli zarzucisz na siebie rejuv/lifebloom, a priest cię wtedy złapie z psychic scream, będziesz się mógł pożegnać z połową swojego mana bar’u. Damage na twoim warrior’rze powinien być w dopuszczalnej normie, używaj lifebloom’a od czasu gdy priest zacznie dispell’ować twoje rejuvenations. Może brzmi to głupio, powinieneś biegać dookoła filaru z warlock’iem i nie pozwolić mu na wycast’owanie na ciebie fear’a. Twoj PvP trinket ma taki sam cooldown jak death coil, więc jeśli nie przyśniesz nigdy nie zostaniesz zfear’owany, a priest w końcu zginie. Jeśli priest spamuje mind control’em na twojego warrior’a możesz użyć feral charge i przerwać cast’y, gdy uderzy on w jego szkołę magii Shadow i tak nie będzie mógł cię zfear’ować. Jeśli będzie próbował fear’u na twoim warrior’rze, użyj na niego charge i zbash’uj go. Postaraj się skoordynować bash’e tak by zestunować go, podczas gdy nie będzie miał zarzuconego shield’a.

One thought on “Warrior+Druid arena combo-poradnik”

  1. szkoda że tylko podane jest co i jak z klawiatury druida. Poproś swojego kolegę warka niech opisze swoje taktyki bo na pewno jakieś ma

Comments are closed.